the hulk of procrastinating

Världen rör sig. Snurrar runt sin egen axel. Ungefär som jag, bara runt runt runt runt runt runt runt cirkulerar. 
Var jag först med att röra på mig. Innan allt hände. Var jag först iväg för året, vem åker egentligen iväg när allting lugnar sig. Det kanske var bra, bättre, eller gjorde det bara att jag missade min chans till återfyllnad. Äh jag vet inte vad jag mumlar om jag är hög. Och trött och sjuk. 

Har sovit längst hela veckan. Och jag är hög eller stressad varje kväll. Men jag lägger mig sist nu. Sen den andre räven började skärpa sig tog jag över rollen som nattvakt. Min astma börjar komma tillbaka och min nacke blir allt stelare för varje dag. Vi tände kaminen idag. Det har verkligen vart höst här senaste veckorna. Tidig och hård. 
Jag rullar mina egna cigg nu. Ger mig något att göra över dagarna när jag blir stressad och handlingsförlamad över tanken på att jag skulle behöva göra något. 
Tanken på att om jag går upp innan 12 finns det för många timmar kvar av dagen att ha en ursäkt för. Om jag går upp klockan 3 istället är det egentligen bara tre timmar som går att använda. Och jag måste ju hinna äta, och duscha, röka en cigarett, sen började det regna och då kan man inte gå ut, sen måste jag skriva om ett till CV så att det passar, och sen... var i helvete ska jag ta vägen. Det är inte lönt. Och nu är klockan ändå kvart över 6 så jag får ta imorgon istället. Jag går och lägger mig vid 4, då behöver jag bara åtta timmar sömn. Och sen snoozar jag.
Jag kände mig ju så jävla extra trött idag
Igen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0