Årskrönika

Nästan tre månader har gått, jag har nog inte ens vart inne och kollat här själv sen dess.
Och frankly, för att kicka igång denna årskrönika, inte ett skit har hänt!!!

År 2014 lider mot sitt slut, ca 8 timmar kvar nu bara. Det har vart ett pissigt år. Verkligen. Fler och fler börjar ändå få någon slags styrsel i sitt liv, men själv sitter jag kvar här, några trappsteg nedanför där jag började året. Jag var påväg uppåt ett tag, i somras, med flytten, nya möjligheter, lite livsglädje och pepp. Det föll snabbt ihop till en rutinmässig sommardepression i en fin lägenhet utan sol på balkongen och lite för mycket av det... lite för lite privatliv helt enkelt.
 
Året började verkligen skitdåligt, jag var en riktig jävla idiot, och jag hade gett upp på... det mesta. Det blev lite bättre ett tag, men för mig hade jag redan börjat tänka om. Våren blev så jävla konstig och det var inte schysst alls av mig att bara vänta ut det sådär. Jävla as alltså. Lätt att vara efterklok eller hur men men. Jag vet inte nu skriver jag 1502 ord i mellan raderna, men ni fattar säkert ändå (vilka ni skojar du med dig själv eller). Vintern och våren spenderades (lite mer fysiskt än psykiskt nu) i Simons lägenhet de flesta fredagar lördagar och onsdagar, sen ut på etage, eller sitta kvar halva natten och bara snacka skit och dricka mängder med öl. Alltså jag måste ha spenderat typ 50 kvällar i Simons lägenhet under vinterhalvåret 2013/2014 men jag minns knappt några speciella händelser. It's just a blur of somna sittandes, pissa ståendes, utkastas från barer och fira tolvslaget i en hiss. Men det har vart jättekul det också.
 
Sommaren i Norge, jag vill ju säga "det var lärorikt" men egentligen vad har jag lärt mig? Att jag klarar mig hyfsat bra i ett litet kollektiv och att jag oftast får i mig mat så att jag klarar mig. Men sen då, jag har lärt mig att jag snabbt blir handlingsförlamad och att jag inte har något driv att ta mig framåt. Att jag hellre är uppe hela natten än försöker göra någonting av dagen. Men det här visste jag redan.
 
Sen åkte jag hem. Med en skön känsla att släppa den där skiten. Det blev snabbt ny skit här hemma och det var som att ingenting hade hänt sen jag åkte. Bara en växling på vilka som var hemma i misären med mig. Haha den här hösten har i alla fall inte vart lika dekadent som den året innan. Lite mer vitt vin istället för öl och lite färre cigaretter inomhus. Jag har så fina vänner. Men som vanligt känner jag mig frånvarande i relationerna. Vem är jag att vara nåns vän, jag är bara kul att vara med när jag är full. Fyfan nu är klockan 17.15 jag tog en paus mitt i. 
2014 var sämre än 2013 och 2012. 2012 var ett festligt och spännande år med många känslostormar, 2013 var ett kärleksfullt, bekvämt och tillslut väldigt... likgiltigt/ångestfyllt år. 2014 var ett lite lite hoppfyllt, pissigt, och väldigt ensamt år. 
 
Det blev ingen bra text det här. Jag känner dock att det här måste avslutas nu, jag börjar få bråttom, jag måste duscha, hinna äta mina rester och torka mina byxor innan jag kan dra. Jag ska bli full ikväll that's all i know.
 
Jag vill bli skitfull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0